Uittreksel basisregistratie personen voor notarissen en advocaten
Hebt u als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder inlichtingen uit de Basisregistratie Personen (BRP) nodig? Bijvoorbeeld voor een gerechtelijke procedure? Dan kunt u een uittreksel uit de Basisregistratie Personen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent en de gegevens nodig hebt voor een algemeen verbindend voorschrift, bijvoorbeeld een gerechtelijke procedure.
Aanvragen
U kunt een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) op twee manieren aanvragen:
- Per mail via post [at] maastricht.nl
Met behulp van het aanvraagformulier Verzoek tot verstrekking uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) door bedrijven.
Geef op het aanvraagformulier aan of u een standaard afschrift wilt (naam, geboortedatum, postcode en adres) of een afschrift met bijzondere vermeldingen (bijvoorbeeld ouders, gezinsuittreksel of adreshistorie). - Schriftelijk per post
Met behulp van het aanvraagformulier Verzoek tot verstrekking uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) door bedrijven.
Geef op het aanvraagformulier aan of u een standaard afschrift wilt (naam, geboortedatum, postcode en adres) of een afschrift met bijzondere vermeldingen (bijvoorbeeld ouders, gezinsuittreksel of adreshistorie).
Stuur het ingevulde formulier naar:
Gemeente Maastricht
Postbus 1992
6201 BZ Maastricht
Aanvragen niet mogelijk vanuit buitenland
Bent u als advocaat niet in Nederland gevestigd, dan kunt u geen persoonsgegevens opvragen in Nederland. Eventueel kunt u een Nederlandse collega benaderen om de aanvraag voor u te doen.
Termijn
Wij streven er altijd naar om uw verzoek zo snel mogelijk af te handelen. De wettelijke termijn voor de afhandeling van uw verzoek is 2 tot 4 weken. Dat is zo bepaald in de Algemene wet bestuursrecht (Awb).